Dzień dobry
Chciałbym zaproponować przywrócenie na serwerze w creative tool'u możliwości wybierania jak ich używania ( w tym budowania) :
1) potek
2) strzał ( z różnymi efektami )
3) armor standów ( służących jako sztuczny tłum, przydatny w budowaniu replik i scenerii)
4) Dispenserów, skoro i tak redstone został bezsensownie wyłączony, pod przykrywką tworzenia lagów w rzeczywistości z braku zasobów Waszego serwera.
Do tego przypomnę, iż skoro jest to tryb kreatywny, pozbawiony jakiejkolwiek ekonomii serwera, a pvp 1v1 i inne tego przedsięwzięcia rodzaje należą w pełni do gracza, to sugeruję o przywrócenie komendy /give, a nawet dodanie starej komendy ./eenchant
Chciałbym wnioskować również o oddania nam uprawnień do możliwości kopiowania przedmiotów z zmienioną nazwą, bądź lore, żeby
jak na poprzedniej edycji była możliwość kopiowania nawet przedmiotów z ramek w trybie kreatywnym (map, podpisów, przedmiotów).
Do tego dodam iż irytuje mnie brak możliwości wyrzucania przedmiotów (q) na obu trybach czyt. kreatywny i przetrwania.
Wyrzucanie przedmiotów jak dla mnie jest dużym uniemożliwieniem tworzenia wspaniałych fabuł. Jeżeli tłumaczycie to lagami, to dlaczego na innych trybach wiele z tym bezsensownych moim zdaniem roszczeń nie ma. Proszę przemyślcie to.
Z góry dziękuje
~xPhantoMTVx
1) Co do potek - są niedozwolone w związku z tym, że gracze potrafią tworzyć potki znacznie wykraczające po za te "normalne" (np dające speed, haste 100 etc),
2) Co do strzał to nie wiem jak to dokładnie jest więc się nie wypowiem chociaż domyślam się, że jest to zwiazane z tym, że skoro potki sa wyłączone to i strzały.
3) Armor standy przy użyciu bodajże slimeblocków mogą mocno lagować serwer jeżeli jakiś gracz stwierdzi, że użyje ich w takim celu - dlatego więc są wyłączone
4) Dispensery tak naprawdę i tak do niczego wam się nie przydadzą skoro mechanizmy są wyłączone, prawda?
Komendy /give i /enchant również mogą byc wykorzystywane w niedozwolony sposób - komendą /give się chociażby kiedyś gracze bawili żeby zasypywać innym całe eq blokami dirta etc co jest zwyczajnie irytujące,
Co do kopiowania przedmiotów w ramce nie mam zastrzeżeń,
Wyrzucanie jest również wyłączone żeby nie zaśmiecać serwera milionem bloków z cr - oczywistym jest, że znajdzie się grupka graczy, która jedyne co będzie robic to wyrzucać te bloki na spawnie żeby zlagować serwer, to, że na innych trybach jest a tu nie to chyba normalne - tutaj macie dostęp do niekończącej się ilości bloków i możecie je wyrzucać cały czas, na innych trybach tak nie jest.
Mam nadzieję, że wyczerpałem temat.
Z komendą eenchant i give oraz stawianiem armor standów i rzucaniem potek oraz kopiowaniem itemów się zgodzę, lecz odnośnie redstone i wyrzucania przedmiotów. Wyrzucanie na trybie kreatywnym jest nieograniczone co spowodowałoby lagi. Poprzez brak zasobów serwera redstone może wywoływać lagi. Nawet odpowiednia maszyna pod dużym obciążeniem spowodowanym redstone może spowodować problemy w grze.
Panie Shiro.
To jest tryb kreatywny. Było kiedyś, że ten tryb w wielu aspektach prościej mówiąc, był wyłączony z wielu ograniczeń i roszczeń.
Uważam, że dawanie roszczeń nawet na enchanty wychodzące ponad limit, moim zdaniem jest pozbawione jakiegokolwiek celu.
Zauważmy, że wielu z graczy i tak cieszy się "nielegalnymi" przedmiotami ( przedmioty przekraczające limit, nadany przez grę).
Do tego, jako że jest to tryb pozbawiony jakiejkolwiek ekonomi, pvp należy w biznesie osób tworzących fabuły i tych którzy chcą się zabawić to pytam się po co to ograniczacie? Czy gracz uzyskuję jakąkolwiek korzyść z tego że zabije drugiego gracza? Nawet przecież nie traci swojego edwipunku po śmierci. Proszę, ale podejdźcie do tego z wyrozumieniem, bo obecnie Wasza polityka jest strasznie roszczeniowa.
Co do dispenserów, tutaj zgodzę się połowicznie. Dlaczego? Dlatego, żę mimo wyłączenia redstone, to wciąż istnieje możliwość korzystania z najbardziej prostych mechanizmów, które są w bezpośrednim wstyku z danym podmiotem. Do tego również można wykorzystać go, w ramach dekoracyjnych. Prostym przykładem jest moja działka ./p visit City, gdzie użyłem pistonów jako dekoracji, dla podłoża.
Jeżeli Wy widzicie problem w armor standach, to dlaczego nie możecie chociażby nadać limity na działkę, dla poszczególnego armor standa? Jeżeli to wywołuje "lagi", to żeby to efektywnie działało musiałby znajdować się w odrębie 74 kratek od armorstanda jakiś gracz. Także i tutaj nie widzę większego problemu, a nawet dodam iż jeżeli gracz będzie się zachowywał w nadmieniony przez Ciebie sposób, to sugeruję dodanie zasady, że jest to złamaniem regulaminu, a działka takiego ewidenta, może zostać, wyczyszczona.
Zgodzę się z komendami, ale jak mówię, to jest tryb kreatywny. Pozbawiony ekonomii. Gracz nic nie traci. Nie widzę sensu restrykcji na enchanty w trybie kreatywnym, który głównie jest przeznaczony do budowania działek, a jeżeli gracz ma swoją wolę do walk, chociażby użytych w fabule, to niech sobie walczy. Proszę mi zaufać, ale oni doskonale zdają sobie z tego sprawę, i sobie z tym faktem poradzą.
Wyrzucanie przedmiotów, moim zdaniem jest irytujące. Gracz nie oszukujmy się kombinuje aby takie coś odniosło efekt. Jest to procedens nie miły dla nas. Jakbyś sam zauważył, to można nadal wyrzucać przedmioty z skrzyń " i też mogą zlagować serwer". Dlatego uważam, że tak naprawdę zostało to ograniczenie nadane w celu eliminacji osób które zajmowały się dystrybucją nielegalnych przedmiotów, tym samym powodując, że fabuła na tym cierpi. Z tego co pamiętam to chcieliście uczynić ten tryb dla gracza? Dla fabuły?
Osobiście, jestem jak najbardziej za dodaniem armor-stand'ów, innych z podanych rzeczy "nie używam" więc głos zostawiam tym "używającym". Jak najbardziej podpis. Z "radością" ujrzałbym również ponowną możliwość przelewania tokenów.
(07-04-2020, 12:44)_Shizouh napisał(a): [ -> ]Osobiście, jestem jak najbardziej za dodaniem armor-stand'ów, innych z podanych rzeczy "nie używam" więc głos zostawiam tym "używającym". Jak najbardziej podpis. Z "radością" ujrzałbym również ponowną możliwość przelewania tokenów.
Mojang ponoć wprowadził zmiany w swojej euli, dlatego przelewanie tokenów zostało zablokowane. Chociaż może alternatywą do tego mogą być talony.
Rzeczy z nbt są całkowicie wyłączone ponieważ na aktualnych wersjach można nimi robić różne zbugowane cuda mając tylko gm 1. Armor standy to samo - generują gigantyczne lagi. Mojang mógł pomyśleć i stworzyć je na zasadzie takiej jak działa banner (że są blokiem z właściwościami).
Mechanizmy są ograniczone na serwerze creatve z oczywistych przyczyn. Modem np. schematica można stworzyć w mniej niż godzinę gigantyczny mechanizm lagujący serwer.
Ograniczone zasoby? Creative ma osobną maszynę z i9 9900k. Nie ma to nic do rzeczy. Problemem jest sama w sobie wersja serwera 1.15 która pod względem wydajności jęczy i kwiczy (dla zobrazowania ma ona może tylko 10-15% wydajnosci wersji 1.13, i max 10% wersji 1.12, więc za 1 creative 1.15 moglibyśmy równie dobrze trzymać ~6 serwerów creative na 1.13 - tak bardzo Mojang zepsuł wydajność i dlatego jest max 70 slotów). Dla przykładu jedna maszyna z i9 9900k i 64GB RAM trzyma w tym momencie SkyBlock1, SeaBlock1 i będzie trzymać LavaBlock1 z limitem slotów 140-150 z minimum 19TPS.
Wszelkie ograniczenia są stworzone po to, aby wykluczyć nadużycia. Praktycznie nie da się tego ograniczyć lepiej bo mając odpowiednie mody można zrobić naprawdę spory grief.
Jeżeli chcecie zniesienia niektórych ograniczeń to trzeba będzie zrobić nową edycję Creative i zmienić wersję tego trybu na 1.13.2
Co do komendy /give się nie zgodze bo na poprzedniej edycji jakoś można było użyć jej odpowiednika /i która była bodajże ograniczona do enchantowania i nie mogło się nią zaśmiecać czyjegoś eq.
- Enchantowane rzeczy, potki, rzeczy z /renameitem
Jeżeli chce się zrobić jakieś customowe itemki do rp (z czego korzystałem w ostatnich dniach) typu enchantowanie przedmiotów żeby ładnie wyglądały w item framie, używania /renameitem bądź kolorowania skórzanej zbroi dostawałem komunikat na czacie "Nie masz dostępu do (id)". Także pare rzeczy można "uwolnić" a gdy będzie ta "kontrabanda" w ekwipunku można ją zamienić na kamień czy coś w tym stylu. Zapewne używacie autorskiego pluginu lub jakiejś funkcji w nim żeby tych itemów nie można było ich brać bądź skryptu do pluginu "Skript" ale podrzucę dla techników czy dla samego Morki żeby chociarz rzucił okiem na ten Plugin.
EDIT 1:
Aktualnie żeby uzyskać chociażby potki trzeba je ręcznie wytworzyć, tak samo z enchantami trzeba je brać z enchanting table'a i łączyć w kowadle.
Co do armor standów: można się zgodzić że generują lagi, ale można podczas stawiania np: dodać im wartość NoGravity:1b i nie będzie wogóle ingerował na grawitację dzięki czemu nie będzie "trolli" którzy zasypią działkę nimi. Więcej się nie będe wypowiadał na ich temat bo używałem ich tylko do budowania/robienia hologramów.
Tu się zacznie kolejna rozpiska, ponieważ jestem nerdem redstonowym. Aktualnie redstone działa tylko na bezpośrednie otwieranie drzwi guzikami/dźwigniami (2s cooldownu) co przy budowlach czy rp też utrudnia sprawę: nie można zrobić aktywowanych redstonem drzwi, piosenek z noteblocków, bądź prostych mechanizmów z pistonami (przykład). Pamiętam na początku edycji zbudowałem 2 piosenki z noteblocków, co prawda z tutoriala na YT ale były fajne. Pewnego dnia przychodzę, klikam guzik, nie działa, zamieniam redstone przy guziku, nadal nie działa. Pytam się innych czy redstone działa i dostaję odpowiedź 'wyłączyli 2d temu'. Redstone można by było ograniczyć w takim samym stopniu co na poprzedniej edycji, tylko tak jak z hopperami albo zegarami dodać observera.
Dodam, sam gdybym mógł pomógł bym wam z tym aczkolwiek pewnie macie jakichś techników którzy mają więcej wiedzy odemnie nt. pluginów czy chociarzby sam Morka który steruje wszystkim i pilnuje żeby wszystko było zapięte na guzik. Widzę że robicie "reborna" totalnego swojego serwera takżę życze jak największej ilości graczy, najlepiej takiej jak kiedyś, po 4k czasem 6k.
Dziękuję za przeczytanie mojej odpowiedzi
Sorry za mój little inglisz troche polisz