Forum GC2

Pełna wersja: Pomysł na Skyblock
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Co sądzicie o pomyśle naszego budowniczego @JimBeam'a? Chcielibyście zobaczyć takie coś na normalnym Skyblocku czy trudnym? A może wcale? Odpowiedzcie w ankiecie!

Cytat:Zawsze przychodzi czas na reset serwera. Zastanówmy się co by było gdyby gracze mieli świadomość że to ich działania przyspieszają lub spowalniają czas do zakończenia edycji. Co by zrobili gracze gdyby uświadomili sobie że cechy gry i serwera zależą od ich decyzji? 
W ramach projektu proponowałbym taki eksperyment - dotacje dla Podniebnego Miasta. Wiadomym jest że utrzymanie miasta w przestrzeni kosztuje zasoby. Gracze żyjąc na swoich wyspach i tak korzystają ze spawnu i niejako powinni składać sie na jego utrzymanie. Ale nie w formie przymusowych podatków a swobodnych dotacji. I teraz załóżmy że koszt utrzymania miasta jest pokazywany na scoreboard z boku ekranu podczas obecności na spawn. Załóżmy że stawka uległa radykalnemu zmniejszeniu i w ramach utrzymania miasta zapadł się tartak - w jego miejscu jest tylko ziejąca pustką dziura a gracze nie mogą już korzystać z kopania drewna. Czy odkupią zasoby by przywrócić stan początkowy czy pozwolą by cały spawn się rozpadł? (...)

Zacznijmy że każdy gracz jest szarym obywatelem Podniebnego Miasta. Może awansować w hierarchii tego miasta poprzez udział w różnego rodzaju organizacjach - dotacje zwiększają jego prestiż cywilny i mogą doprowadzić go do godności burmistrza lub prezydenta (w tym serwerowych wyborów poprzez vote) a co za tym idzie ów gracz może decydować co należy poświęcić a co utrzymać na spawnie (przeliczymy zasobami [Obrazek: tongue.png]). Udział w bitwach pvp easy - czyli legalnych turniejach może mu dać tytuł Mistrza Miecza i dać wpływ na organizowanie walk ze Sługami Nicości na kolejnych arenach (wygrane na tych battlegroundach dadzą dodatkowe bonusy dla miasta i graczy), udział w pvp hard - czyli walkach nielegalnych może dać tytuł Naczelnego Zakapiora i dać wpływ na organizowanie masakr ludności (decyduje jaki element miasta ma zostać zaatakowany również na osobnych mapach - wygrana powoduje zniszczenie danego kawałka mapy - np: niedostępność handlu mięsem bo został zabity rzeźnik, a stan posiadania miasta się obniżył). Gracze mogą sami decydować o obrazie serwera (oczywiście pod naszą kontrolą żeby nie doszło do zbyt dużego bałaganu) Niezależnie od tego wyznaczymy dolną i górną granicę przy której spawn albo znajdzie się na otwartej mapie gdzie będzie można sobie pograć jak na classicu przez tydzień, albo całkiem się rozpadnie i zostaną tylko pojedyncze ruiny a całą reszta po prostu będzie niedostępna. 
Pomysł zabawny i chyba świeży, widzę jednak problem. Zakładam, że w określonej jednostce czasu (nie wiem jak planowaliście: na miesiąc, tydzień, czy może codziennie) gracze mielibx wpłacić do kasy serwera określoną kwotę by spawn w całości utrzymać, czy wręcz w możliwości wzbogacić. Fajnie. Tylko kto ma płacić?
Bogaty nie da, bo od dawna wszystko ma, jest w stanie wytworzyć sobie na rozwiniętej dobrze wyspie lub kupić w adminshopie. Ma zatem gdzieś serwerowy Tartak, Kopalnie, Enchant itp. Bo jest BOGATY.
Biedny nie da. Tu chyba nie muszę tłumaczyć: nie da, bo jest BIEDNY!

Co do drugiej części. Gdybyś opisała, jakie przywileje miałby taki Burmistrz, czy członek Rady Miejskiej to pomysł jest do dopracowania. Możnaby w metadanych postaci dać kilka wartości określających wagę jego głosu, w zależności od:

-opisywanej przez Ciebie Reputacji
-poziomu wyspy
-zakupionych za serwerową walutę głosów na dane głosowanie

Suma tych wartości dawałaby wagę głosu.
Pomysł jak zawsze genialny ale czy będzie to robione na 1.7 czy na 1.8 ??? na 1.8 gracze mieliby więcej rzeczy do zrobienia na wyspie (chodzi o autofarmy) doświadczeni oraz sprytni nie korzystaliby z gotowych rzeczy Uśmiech poradników co do automatycznych farm jest masa ... gracze ogarnięci byli by zajęci jak to bywa ,,punktowaniem'' wyspy a biedniejsi nie wiedzieli by co robić bo wszystko byłoby zniszczone Języczek na 1.7 mniej luksusów - nie da się być ,,automatycznym'' i trzeba by było latać po te surowce przynajmniej niektóre ... a teraz BEZ OBRAZY ale 75% graczy na naszym serwerze to dzieci ! 7-14 lat większość przynajmniej z moich obserwacji ... a jak się nie chodzi do gimnazjom nie ma się WOSu i nie ma się pojęcia o gospodarce Uśmiech czat byłby masakrowany przez spamerów np. - ,,głosujcie na mnie dostaniecie diaxa !'' Uśmiech tak wygląda moja opinia chociaż nie wiem do końca co ja napisałam ^.^ najwidoczniej to co myślałam ;P
Tak jak napisał H_Brunner, bogaty nie da nic, bo ma w /menu wszystko, a niektórzy mają własne generatory.
Najlepiej usunąc wogle /menu tam gdzie będzie dodane to, a jeden Skyblock zostawic taki jak jest...
Pomysl dobry
Jestem za!
(07-11-2015, 16:35)Huagos napisał(a): [ -> ]Pomysl dobry
Jestem za!

U-z-a-s-a-d-n-i-j-.
(07-11-2015, 10:45)Sonofuss napisał(a): [ -> ]Tak jak napisał H_Brunner, bogaty nie da nic, bo ma w /menu wszystko, a niektórzy mają własne generatory.
Najlepiej usunąc wogle /menu tam gdzie będzie dodane tr, a jeden Skyblock zostawic taki jak jest...

Miałoby to sens, gdyby usunąć ze sklepu kupowanie (zarówno podstawowych surowców jak i bardziej "przetworzonych"). Zawsze uważałem to za zbędne ułatwienie. Surowce powinno się kopać a resztę itemków craftować - przecież to MINE CRAFT! Sklep powinien dawać możliwość sprzedania tego co się zdobyło! A nabyć w nim można by TYLKO to, czego w ten, czy inny sposób zdobyć się na serwerze nie da (lub prawie nie da): spawnery, jaja spawnujące, gwiazdy Netheru, Smocze Jaja, NameTagi itp.

W ten sposób pomysł się obroni a serwer odejdzie trochę od Creativa, którym teraz praktycznie jest.
Wydaję mi się, że to się uda, lecz jedną rzecz trzeba zmienić: Brak możliwości zakupu nieskończonych bloków/generatorów!

@edit TBone.

Aby sobie nie "nabić postu", jestem ZA! Brak takiej możliwości byłoby cudowne, pięknie, boskie! *w* W końcu coś trudniejszego, a nie! Smutek
Ok to żeby bogaci płacili to można by zrobić coś takiego że jeśli ma się na przez tydzień średnio 10 tys $$ to jak sie nie zapłaci to na przykład jest blokowane /menu i nakłada sie jakaś kara np wyłączają się pokolei warpy i np komenda /pay a kary się zdezaktywują póki się nie zapłaci i w końcu będzie się mogło siedzieć tylko na wyspie i płakać natomiast jeśli sie daje chojne daniny to dostaje sie jakieś drobne ale cenne prezenty np magiczne dynie z eventu hallowen i inne nie dostępne przedmioty w zwyczajnej grze

(30-10-2015, 20:16)ktos_ napisał(a): [ -> ]Pomysł jak zawsze genialny ale czy będzie to robione na 1.7 czy na 1.8 ??? na 1.8 gracze mieliby więcej rzeczy do zrobienia na wyspie (chodzi o autofarmy) doświadczeni oraz  sprytni nie korzystaliby z gotowych rzeczy Uśmiech poradników co do automatycznych farm jest masa ... gracze ogarnięci byli by zajęci jak to bywa ,,punktowaniem'' wyspy a biedniejsi nie wiedzieli by co robić bo wszystko byłoby zniszczone Języczek na 1.7 mniej luksusów - nie da się być ,,automatycznym'' i trzeba by było latać po te surowce przynajmniej niektóre ... a teraz BEZ OBRAZY ale 75% graczy na naszym serwerze to dzieci ! 7-14 lat większość przynajmniej z moich obserwacji ... a jak się nie chodzi do gimnazjom nie ma się WOSu i nie ma się pojęcia o gospodarce Uśmiech czat byłby masakrowany przez spamerów np. - ,,głosujcie na mnie dostaniecie diaxa !''  Uśmiech tak wygląda moja opinia chociaż nie wiem do końca co ja napisałam ^.^ najwidoczniej to co myślałam ;P

dobra przyznaje sie dopiero w kwietniu bede mial 12 lat ale na gospodarce się już troche znam wiec prosze nie uogulninaj poza tym na np mineblocku 1.7 mam sporo farm nie automatycznych ale żyje a farme brodawek na którą sadzi się 8 staków brodawek żeby była pełna to stworzyłem z 1 brodawki wciaz ją rozmnażając

(01-12-2015, 21:27)Janek789 napisał(a): [ -> ]Ok to żeby bogaci płacili to można by zrobić coś takiego że jeśli ma się na przez tydzień średnio 10 tys $$ to jak sie nie zapłaci to na przykład jest blokowane /menu i nakłada sie jakaś kara np wyłączają się pokolei warpy i np komenda /pay a kary się zdezaktywują póki się nie zapłaci i w końcu  będzie się mogło siedzieć tylko na wyspie i płakać natomiast jeśli sie daje chojne daniny to dostaje sie jakieś drobne ale cenne prezenty np magiczne dynie z eventu hallowen i inne nie dostępne przedmioty w zwyczajnej grze

(30-10-2015, 20:16)ktos_ napisał(a): [ -> ]Pomysł jak zawsze genialny ale czy będzie to robione na 1.7 czy na 1.8 ??? na 1.8 gracze mieliby więcej rzeczy do zrobienia na wyspie (chodzi o autofarmy) doświadczeni oraz  sprytni nie korzystaliby z gotowych rzeczy Uśmiech poradników co do automatycznych farm jest masa ... gracze ogarnięci byli by zajęci jak to bywa ,,punktowaniem'' wyspy a biedniejsi nie wiedzieli by co robić bo wszystko byłoby zniszczone Języczek na 1.7 mniej luksusów - nie da się być ,,automatycznym'' i trzeba by było latać po te surowce przynajmniej niektóre ... a teraz BEZ OBRAZY ale 75% graczy na naszym serwerze to dzieci ! 7-14 lat większość przynajmniej z moich obserwacji ... a jak się nie chodzi do gimnazjom nie ma się WOSu i nie ma się pojęcia o gospodarce Uśmiech czat byłby masakrowany przez spamerów np. - ,,głosujcie na mnie dostaniecie diaxa !''  Uśmiech tak wygląda moja opinia chociaż nie wiem do końca co ja napisałam ^.^ najwidoczniej to co myślałam ;P

dobra przyznaje sie dopiero w kwietniu bede mial 12 lat ale na gospodarce się już troche znam wiec prosze nie uogulninaj poza tym na np mineblocku 1.7 mam sporo farm nie automatycznych ale żyje a farme brodawek na którą sadzi się 8 staków brodawek żeby była pełna to stworzyłem z 1 brodawki wciaz ją rozmnażając

i nie mów że sie nieda Mrugnięcie
Jak najbardziej jestem za. Jest to bardzo innowacyjny pomysł. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Obawiam się trochę o grono mniej doświadczonych graczy którzy mogli by się w tym wszystkim pogubić. Ale daje to miejsce do popisu wytrawnym graczom. Wprowadziło by to jeden wspólny cel dla wszystkich graczy co mogło by bardziej zbliżyć i zmusić do wspólnego działania.
Naprawa i utrzymanie punktów miasta nie mogła by się opierać tylko i wyłącznie na $ a także na blokach kamienia drewna itp.
Chciałbym oczywiście zobaczyć ten tryb gry na wersji 1.8
Stron: 1 2 3